måndag 24 oktober 2011

Inlägget då jag skriver om dejting... och medeltida dödstraff

Nu fungerar Hissen igen men...

... nu när jag började ge Hissen en personlighet kommer det att kännas lite konstigt att gå in i den och åka upp och ner med den.

Jag menar...

Borde jag köpa blommor? Bjuda på middag och show innan? Ge komplimanger?

Men framför allt...

VAD SKA JAG HA PÅ MIG!?!

Och den första som föreslår att jag ska vara charmigt virrig och ta på mig en overall a la Zooey Deschanel kommer att dömas till hängning, dragning och fyrdelning.

Vilket är ett konstigt straff ändå. Fattar de två första delarna, ingen vill bli hängd och dragen (vill man inte? haha!) men den där sista... när allt är sagt och gjort är verkligen det värsta som kan hända att ens livlösa kropp blir delade i fyra delar?
Domare: Och slutligen kommer du fyrdelas.
Dömd: NEJNEJENEJ! Vad som helst! Vad som helst utom fyra delar! Det är ett NATURLIGT HELTAL!!! AAAAAAAAAAHHHHHRRRGGHHH!

Antar att det var så det gick till... på medeltiden. Fast det här är inget jag vet säkert men... ja, ni känner till stegen i den här valsen.
Hissen: Fascinerande...
Jag: Stegling däremot. Ja, där har vi ett straff som jag skulle kunna lägga min röst på. Bokstavligt. Ställde stegling upp i ett val, count me in liksom.
Hissen: Vet du vad... är inte säker på om det här kommer fungera.
Jag: ... tänker du inte ta mig upp till min våning?
Hissen: Det är inte du, det är jag.
Jag: ...
Hissen: Jag kan betala notan eftersom du stod för musikalbiljetterna.
Jag: ...
Hissen: Äh... vi kan ju kompromissa. Tar dig till fjärde våningen och sen-
Jag: NEEEEEEEEJ! Inte fyra! DET ÄR ETT NATURLIGT HELTAL! Är du sjuk i huvudet eller?

PS.Aha... så man var alltså inte död när det var dags för fyrdelning? Ja, nu förstår jag det lite bättre. Och... och äh man började med att hugga av könsdelarna... och sen dra ut inälvorna och bränna dem framför den dömde... ? Gudars, det var väl lite onödigt. Vid det laget känns hela grejen "Titta medan vi ordnar kannibalbarbecue med dina tarmar" en smula som att strö salt i såren. Eller vad tycker du?
Hissen: Jag tycker bara att du ska gå upp för trappan. Jag är inte, och kommer aldrig bli, bekväm med den här relationen.
Jag: Bekväm? Vi är ärkefiende. Att det skaver är hela charmen. (och sen använde jag hissen ändå. det var obehagligt för alla parter men så värt det) DS.

PS2. Tänkvärt... DS.

1 kommentar:

Pettersson sa...

Tänkvärt är mitt favoritprogram. Det är det bästa jag nånsin sett, och då har jag ändå bara sett det i fantasin. Läste en artikel om Stefan Mählqvist i SJs "tråkigt på tåg"-tidning, och Tänkvärt känns liksom som en produktion i Boktipsets anda, fast lite mer tänkvärt. VÄLDIGT RÄTT ALLTSÅ.
(Det är ju trots allt Stefans förtjänst att vi hamnade i etern från början.)