torsdag 28 mars 2013

Felande länken mellan människa och Klåpus Klåparium

konstiga saker (en lista)

- Varje gång jag går uppför Renstiernasgatan får jag alltid ALLTID "the real slim shady" på hjärnan. VARJE GÅNG! Jag vet inte vad det är för fel på mig.

- Att jag aldrig lyssnar på den lilla rösten som säger: "Hanna, allt du har i huvudet behöver inte komma ut genom munnen".Och jag tänker: "Hm... vilket bra tips." Men sen så öppnar jag käften ändå. Vi får anta att det är för att universum vill höra alla intressanta tankar jag har. Plus att jag älskar ljuden av min egen röst. DET ÄR SOM ÄNGLAKÖR HÖRNI!


- På sistone har jag börjat misstänka att jag är den felande länken mellan människa och klåpus klåparium, även kallad en jävla klåpare. Forskarna har diskuterat om jag existerat eller ej, förra lördagen började känna vittrin när Anna Guld ringde angående en beige kappa, stora solglasögon och en ful brun väska hon o Jossan hade hittat när de städade det sista ur lägenheten i Flogsta.
Anna: Är det din?
Jag: Nej.
Anna: Är du säker? En beige kappa? Du hade såna glasögon.
Jag: Nej!
(hundra år senare)
Jag: NNNNNNNNEEEEEEEEEEEEJJJJOOOOOOOO! Jo, med det är nog min. Jag hade ju en beige kappa och stora solglasögon.
Anna: Din jävla klåpare.
Jag: DU KAN VARA EN JÄ- öm nej, jag är nog en jävla klåpare..... MEN DEN FULA VÄSKAN ÄR INTE MIN!!!

pga har bara snygga saker donchaknow.

Och igår när jag skulle koka pasta började det fräsa konstigt från plattan. "Hm, kanske är det nåt som sitter under kastrullen och bränns?" tänkte jag och vände upp o ner på kastrullen för att kolla.

Vände. Upp. O. Ner. Kastrullen. Med. Nästan. Kokande vatten.

Ja, men jag är nog ett klassiskt exemplar av klåpus klåparium.

Inga kommentarer: