söndag 24 mars 2013

Igår vaccinerade jag mig OCH registrerade mig som blodgivare. Var bara lite creepy när jag skröt för sjuksköterskan om hur bra mina ådror var. De är både stora, synliga o ligger bra till. Alla sjuksystrar blir allt helt till sig när de ser mina ådror. Mitt stora misslyckande var att diskret meddela att det fanns en död fisk i deras akvarium i väntrummet.

Jag: Äh... en av era fiskar har kilat vidare.
Receptionist: ???
Jag: Öm... den har tagit ner skylten? Trillat av pinn? Möt sin skapare? Ni har en ex-fisk i tanken.
Recepetionist: ...
Jag: *viskar lite för högt* DEN ÄR DÖD!!! ... eller brukar fiskar sova med buken mot ytan? Har fiskar buk? Så lite jag vet om fiskar. *skrattar nervöst för det gör ju alltid saken bättre*

Bokade också en tid för klippning till nästa vecka för när man tittar sig själv i spegeln och Ringo Starr tittar tillbaka, då är det dags att klippa sig. har inte en frisyr lika mycket som jag har en kalufs numera. Passer sig ej för en frappant donna som jag själv. Kalufs är nät pojkspolingar har med äppelknyckarbyxor.

Plus... för likt. ALLDELES FÖR LIKT! (ps tricket till att få till en john lennons min är att försöka se ut som är from, har gett bort alla sina pengar till välgärenhet o är väldigt nöjd över det)

 


Inga kommentarer: