onsdag 6 mars 2013

Lesbiska enhörningar

Dattch är en datingapp gjord av kvinnor för kvinnor som vill dejta kvinnor. Tillskillnad från Grindr är Dattach tänkt att erbjuda fler möjligheter än bara hookups. Betaversionen är igång för London. Tycker utveckligen är intressant eftersom verkar Robyn Exton har erfarenhet både som programmerar och hur det är för kvinnor som försöker hitta kvinnor. Typiskt bra exempel på hur en samling unika perspektiv o erfarenheter kan skapa en ny produkt. Har aldrig riktigt prövat onlinedejting men dem jag prövat har sett så fula ut (sidan alltså, inte människorna) att jag hade noll förtroende för det. Vill ha en snygg layout, hur kan annars visa upp mig på rätt sätt? Har ett känsligt utseende som kräver bra ljus o layout. Dattchs beta verkar ganska snygg.

Ett stort problem i betastadiet är dock att så många män försöker få tillgång till den. De skapar till och med fejkade facebookkonton för att lura dem som ska verifiera att de är kvinnor. Den som är förvånad övar att män försöker ta sig in på en plats reserverad queera kvinnor räcker upp en hand.

Ingen?

Nej, inte jag heller. Kan inte låta bli och undra varför. Tänker mig att en del av dem ser lesbiska kvinnor lite grann som enhörningar. Mytiska väsen. Mytiska sexiga väsen. De vill bara så gärna ta sig in i den föööörbjuddna trädgården för att få en skymt av dessa lesbiska enhörningar som självklart existerar för erbjuda dem njutning. Sexig njutning. Sexig mytisk njutning.

Eller tror de att om de lyckades få till en dejt och när de väl träffades skulle följande scenario utspelas:
Man: Hahaha! Lurad!
Kvinna: Aaaah! Vad är det här? Jag trodde jag skulle träffa en 27:årig blondin som jobbar med marknadsföring och älskar rollerblades.
Man: Jag är här för att hjälpa dig! Kom med mig så ska jag ska lära dig hur jag ansar mitt neckbeard.
Kvinna: Ääääähhh...
Man: Nämnde jag att jag har en så kallad penis?
Kvinna: *svimmar pga för mkt attraktionskraft*


Alla vet att penis är som kryptonit för flator.

. . .

ÅH HJÄLP! Jag tror det kan finnas nåt skämt här om Lex Luthor är Skallig=Ser ut som en snopp + Kryptonit för Superman+ nånting + nånting= Slash fiction.

En ekvation värd ett nobelprist skulle jag tro.


Inga kommentarer: