fredag 15 mars 2013

Var uppe halv sju imorse. Släpar mig upp ur sängen med ett avgrundsvrål: "vaaaaarfööör görrrr jag det hääär!?!?"

Drar på mig träningskläderna och powerwalkar ner till gymmet där jag springer ett slag och får igång blodet i kroppen.

"Wow!" tänker jag när jag tar i de sista fem minuterna till tonerna av Harder better faster stronger, "Varför går jag inte alltid upp så här tidigt och bara njuter av dagen? Så himla skönt."

Går in i omklädningsrummet för att duscha och upptäcker att jag inte stängt shampooflaskan ordentligt. Hela väskan stinker shampoo o fodret är kladdigt. Mina kläder klarade sig förutom trosorna jag skulle byta om till. De ser ut som något onämnbart har hänt dem.

FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU- !!!!!!!!!!

Börjar försöka torka ut väskan. Då kommer två dagisklasser in. En flicka stirrar intresserat på mig och frågar: "Varför har du yoghurt i väskan?"

En bra fråga. En mycket bra fråga.

Kom ihåg den frågan för en dag kommer du vakna upp och då är det här ditt liv, sa jag inte högt till henne pga vill inte krossa ett barns oskuldsfullhet.

Det vore lite för mycket. Till och med för mig.

Därför sa jag: "Det är viktigt att man äter ordentligt efter man tränat HAHAHAHAHAA!!"

Dagens goda gärning. Säger vi.

PS. Eftersom jag inte gillar att skryta (AHAHAHA det är kul skämt pga älskar att skryta men kör bara backdoor bragging) så klämmer jag in att jag ska spendera 3 månader med att skriva texter om sköna ting som antika ruiner o soliga stränder. DS.

Inga kommentarer: