söndag 16 juni 2013

Du använder väl kräm?

(frågar min bror om jag ser okej ut och han... )
Min bror: Du ser bra ut. Fräsch.
Jag: Tack?
Min bror: Fortsätt använda den där krämen.
Jag: ... vilken kräm?
Min bror: Jag antar att du använder en kräm.

... sa han med en röst som antydde att jag var lite dum i huvudet. Jag menar... vem använder inte kräm!?!?!?

Sen höll jag på att somna till Beckett medan min bror peppade och rättade mig irriterat att det inte var en monolog utan ett monodram.

Såatteh... ursäkta mig!

När blev han den prentatiösa av oss två och jag blev den där som istället för att läsa klart Döden i Venedig tittar på Legally Blonde? (vilket öh... är en bra film på riktigt bara så ni vet)

OBS. Har läst ut Döden i Venedig nu. Bara så ni vet. Jag kanske håller på att förlora min position som det belästa, duktiga barnet men jag kan... fortfarande... läsa... böcker?

Och jag använder kräm. SÅ HA! Hahhahahaha!

On top of my game.

Inga kommentarer: