måndag 10 juni 2013

Stress? Jag vet inte ens vad det ordet betyder..... nej, men på riktigt jag vet inte. På vägen hem gick jag in i en lyktstolpe med huvudet före och nu kan jag inte komma ihåg vad "apelsin" eller "lättantändligt" betyder

Har börjat läsa en kurs i webbdesign på fritiden. Eftersom jag inte bara är en snygg brud med ett par imponerande håriga ben utan också ambitiös. Är ett sk "riktigt kap".

Om det inte vore för högmodet, det spirande storhetsvansinnet och den där lilla rösten i mitt huvud som ständigt väser "du är ett geni och alla andra är idioter!" om och om igen så skulle jag vara en sk "keeper".

För tillfället kan man väl säga att jag är ett litet äventyr. Ett sk "neurotiskt" äventyr med flera stopp på vägen pga har ett stort behov av att bli ett med natur omniförstårvadjagmenar alltså pudra näsan omniförstårvadjagmenar alltså kissa omniförstårvadjagmenar.

Inte direkt en hisnande färd men resten av världen är inte mycket att hänga i julgranen så man kan väl tycka att det bara är att tacka o ta emot.

Och den där andra lilla rösten i mitt huvud viskar "kan du försöka att vara lite mindre konstig i alla fall ibland?"

Och jag: "Jag är ledsen men personen du försöker nå kan inte ta emot ditt samtal just nu. Hon är alltför upptagen med att vara fantastisk, ambitiös, så där lagom social och ha lite panik över hur mycket information hon måste trycka in i sitt huvud. Det var lite mer än vad hon trodde men ahahahahaha ingen fara det är lugnt. Luuuuuugnt. Såsååsåsåsååå lugnt. För lungt. Man skulle kunna säga att det nästan är tråkigt."
Rösten: ".... jag hör ju att det är du och inte en telefonsvarare."
Jag: "Ööööhhh... å nej vi åker igenom en tunnel ppppffffffshshshshshshsh!"
Rösten: " . . . "
Jag: *lägger på luren, slår ett nytt nummer* "Hallå! Jag skulle vilja beställa en madrasserad cell för mig själv, mina röster, kanske inte mitt id för hon är skitstövel och min kurslitteratur."
Rösten: "Är du medveten om att det där inte är din mobil utan en pocketutgåva av Döden i Venedig du pratar i?"
Jag: *lägger armen om min rösts axlar* "Sssshhhhh allt jag gör har en mening, det kommer bli klart i sinom tid."
Rösten: "Men du -"
Jag: "I sinom tid... "
Rösten: "Kan du inte - "
Jag: "Sshssshhhhhh... " *lägger en kudde över röstens ansikte* "Sssssshhhhhshshshs... allt kommer att bli bra. Ssssshhhhhhhh..."

Inga kommentarer: