söndag 9 juni 2013

Fick ett kryptiskt sms klockan fyra på morgonen. Yrvaken fumlade jag med mobilen och fick upp meddelandet. Som jag uppfattade det där och då var meddelandet ungefär så här:

Yo! Dksjfdkgjkldfjg! Superburdjdnben Höst.

Sömndrucket läser jag meddelandet flera gånger. Får inte ut något av det. Kanske är det en kod? Kanske hade lille Timmy ramlat ner i brunnen? Igen...

Mystiken tätnar. Varför skulle lille Timmy vara ute och brunnkrypa klockan fyra på morgonen? Det var ju efter läggdags.

Allt det här mycket spännande. Äntligen var det min tur att finna min inre Veronica Mars. Plikten kallade och jag somnade om.

Vet ni? Lille Timmy har bara sig själv att skylla. När mina föräldrar sa åt mig att inte gå nära brunnen på Öland, då höll jag mig på avstånd. En natt i en kall, fuktig brunn kommer göra honom gott.

Jag kommer att bli en fantastisk mamma, tänkte jag nöjt innan jag hoppade på sista tåget med slutstationen Drömlandet. Varsågod, en annan fantastisk kvinna som kallas Veronica (och spelas av Portia del Rossi)


Inga kommentarer: