lördag 8 juni 2013

Mer Monica Rambeau för det finns alldeles för lite av henne i serietidningarna

Ärligt talat, låt oss ha lite mer uppskattning av Monica Rambeau aka Captain Marvel aka Photon aka Pulsar aka Har Aldrig Riktigt Bestämt Sig Och Hon Behöver Inget Superhjältsnamn För Man Hör Ju Att En Monica Rambeau Är Fantastisk.

Hon som Peter Lorre för mig. Alltså, den där första sommaren när jag fixerade på Peter Lorre så såg jag alla hans filmer som gick att få tag i. ALLA. Beställde en film när han spelar en sheriff med en liten kattunge i fickan från ett litet ställe i USA vilket är lite knäppt men det var ett bra pris och vem vill inte ha en film som heter The Boogieman will get you med Peter Lorre och Boris Karloff? Bara en idiot.

Poängen är att jag såg en hel del kassa filmer enbart för att få mer Peter Lorre som inte direkt finns i överflöd eller särskilt lätt tillgängligt. Lite samma sak med Monica Rambeau. Älskar denna karaktär som jag läser allt jag kan komma över. Allt är inte särskilt bra eller snyggt tecknat men allt med Monica Rambeau blir automatiskt mycket, mycket bättre.




Vet faktiskt inte var den här bilden kommer ifrån. Så många frågor. Är Monica på dejt med Robotman och en brödröst? Jag hoppas verkligen det.

En annan team-up jag vill ha: Monica Rambeau och Aaron Steele/Robotman.



Trivia: Det är Tony Stark hon pratar med. Och hennes trötta blick säger så mycket. Monica Rambeau är jävligt trött på att Avengersmedlemmar stöter på henne:

Inga kommentarer: