måndag 11 januari 2010

Höll kanske inte mitt bästa tal; mitt kroppsspråk kunde ha varit bättre och jag hade ganska dålig koll på min röst men talet flöt på som det skulle, jag tappade inte bort mig och folk skrattade när de skulle skratta så jag är nöjd.

Igår sändes det sista Pang Prego och jag kände mig lite sorgsen tills jag läste att idag ska ett program som heter Tankesmedjan börja. Simon Svensson, Liv Strömkvist OCH Kalle Lind. Det börjar om en halvtimme så nu ska jag kila ner till Tjyven och försöka se om det finns nåt jag kan göra middag på.

Ikväll blir det sällskapsspel och vin... undra om det finns Cluedo. Har inte fått chansen att säga "Det var Överste Senap med ljusstaken i hallen!" på år o dar.

Annars, förbereder inför uppsatsopponeringen och längtar efter att skrivklubben ska komma igång igen. Såg ett filmklipp från vår poeispubrunda och det var episkt. Man ska alltid läsa Bruno med ett glas öl i ena handen.

PS. Slog nya rekord i att vara jobbig när jag var med familjen i Stockholm. Speciellt mot Jakob. Frågade om han skulle sakna mig femhundra gånger och sa åt honom att vara försiktig med min datorväska sjutusen gånger (OBS Hyperbole). Tillslut sa han åt mig att i nuläget skulle han sakna mig men om jag frågade om han skulle göra det igen så skulle han inte vara lika säger längre. Jag frågade inte om han skulle sakna mig igen (på ett sånt där irriterande vis bara storasystrar kan) dock var jag inte mindre jobbig:
Jag: (lite senare) ... Jakob... vet du vad Mick Jagger sa när han träffade David Bowie för första gången?
Jakob: Nej.
Jag: Hej. (skrattar lite för högt och lite för länge)
Jakob: ............... (mumlar nåt om att det där var det fulaste han hört)

Inga kommentarer: