lördag 2 januari 2010

Bara Två År Kvar...

... eller är det? Kan det inte vara så att Mayaindianerna var lika lata som du och jag och tänkte: ”Äsch, orka göra en kalender som sträcker sig längre än 2012. Vi kan fixa det lite senare. Den dagen, den sorgen, osv.”

Och nu! Nyårslöften för 2010!
- It will grow back! Mitt mantra för i år. Dags att pröva på hur det är att ha mycket, mycket kort hår.
- Gå på teater oftare. Det kostar bara 100 kronor eller 50 kronor om man väljer att gå på ett genrep. Det är inte dyrare än matinéfilm på den lokala biografen.
- Nytt motto: ”I want to go to there.” (Liz Lemon). I år ska jag have it all så att säga.
- Heheheh… är det så man säger nuförtiden?
- Tyst med dig.
- Alternativt motto: ”I don’t believe in one way streets. Not with people or when I’m driving.” (Tracy Jordan)
- … kan bli svårt att få körkort.
- Variera frukostbrödet lite grann.
- Sluta bita på naglarna.
- Yeah right…
- Nej, seriöst. I år ska det ske.
- Artikulera bättre och försöka uttala ord på ett korrekt sätt.
- Förutom franska.
- Aldrig franska. Den dagen jag uttalar franska ord korrekt är den dagen då det landet slutar upp med att äta baguetter på ett vagt insinuerande vis.
- Det vill säga… ALDRIG!
- Öm… just det. Nyårslöften:
- Resa någonstans.
- ITALIEN!
- Sluta övertolka They Might Be Giants.
- Åh, vem försöker du lura?
- Sant. Klart att jag kommer fortsätta med mitt skamlöst pretentiösa leverne. Mwahahaha!
- Om någon kommer fram till mig och vrålar: ”Smaka på den här groggen, Hanna! Den är jätteäcklig!” så ska jag inte under några omständigheter smaka på den. Jag menar… vad är det för fel på mig?
- Det här tar emot att säga men… men jag borde kanske försöka träna lite oftare. Det kan inte skada…
- …eller kan det!?!
- Nej, det kan det inte. Sluta vara lat.
- Blogga dubbelt så mycket som förra året. Tyckte minsann att 50 var mycket men sedan sneglade jag på Amanda och fick komplex.

Inga kommentarer: