lördag 30 januari 2010

Konstigare o konstigare

IKEA gör mig onödigt glad. Jag gav ifrån mig ett inte helt ironiskt glädjetjut när vi anlände till varuhuset i Valbo. "Mot förvaringsavdelning, kamrater!" vrålade jag (typ) och just nu längtar jag att åka till Uppsala... så jag kan hälla mjöl i min nya burk.

Robert Pattison gillar uppenbarligen Kino's Journey därför är han cooool nu enligt mig. Älska Kino's Journey. Det finns en liten pojke(?)/flicka(?)/ingen vet(?) som har en talande motorcykel som heter Hermes (eller existerar allt i hennes huvud? åååååhhhhh!) och hon reser runt till olika superdeprimerande städer i en superdeprimerande värld.... yaaaay?

Vissa danskar ansåg att Stig Helmer Riget hade sex appeal. Vad är det för fel på er!?! Danskjävlar... (Ernst-Hugo är mycket men... njaaaaaa... )

Moget av Freud att bara avfärda en av sina studenter under en föreläsning om oralfixering. Studenten påpekade att Freud alltid rökte sin pipa och Freud svarade "En pipa är bara en pipa." Jaså, säg det till alla människor som blir nervösa när de drömmar om posten och byrålådor... (inte jag!)

Det är blogginlägget presenterades av Den Röda Tråden.

PS. Nu är det mat. Jag har inte lyft ett finger för att det ska hända. Jag har skrivit tal och Bloggat När Jag Borde Skrivit Tal. Hemma bra men Föräldrahemmet ännu bättre.

Inga kommentarer: