tisdag 5 januari 2010

Tror att alla i min familj är trötta på mig. Förutom mamma men hon är på jobbet så än är det slaget inte förlorat.

Allt som har hänt:
Pappa: *kör ut från parkeringen på busstationen, måste vänta på en gamla tant*
Jag: Kö' på 'na! (Lyckas uttala detta som: Shopauna, Shopah-onas, Shåpånahs... jag vet inte vad jag tänkte eller ville säga egentligen.)
Kommer sedan fram till att The Shopaunas/The Shopah-onas skulle vara ett jättebra tjejband (det finns för lite tjejband nuförtiden!) på 60-talet. Tre tjejer skulle det vara. En med en ganska rund frisyr, en med pyramidfrisyr och en med Marge Simpson-frisyr. Tycker att jag är otrolig rolig. Det gör jag faktiskt. Ni kanske tror att jag skriver detta ironiskt men det gör jag inte. The Shopaunas/The Shåpånahs skulle blivit legendariska. Phil Spector hade bönat och bett om att få hota dem med sin pistol. (Här skulle jag kunna säga: "Är det så man säger nuförtiden?" och skrocka som om jag sagt nåt finurligt men det gör jag inte. För vi talar ju om något som skulle ha hänt på 60-talet.)
Säger sedan ganska bestämt till pappa (och tvingar honom att skala en apelsin) att jag är hans bästa dotter. Vet inte hur jag kom fram till det här eftersom jag spenderat största delen av dagen av att högljutt skapa tjejband på 60-talet och äta macka (även det gjorde jag högljutt). Han säger att jag också är hans sämsta dotter. Åh, den filuren.

När jag kommer hem var jag jobbig igen och frågade Jakob om hur det gick i skolan för honom. Han svarade självfallet ".... bra .... " som varje självrespekterande orakad yngling ska svara. Då jag krävde detaljer bevärdigade han mig inte ens med ett svar.
Då frågade jag om han använt sin nya trimmer. Han svarade "ja" och jag sa att det syntes. Speciellt i öronen. Han frågade vad jag menade med det. Jag sa "ingenting". Vet inte riktigt om min pik nådde sin fulla effekt (med tanke på att jag redan använt den en gång tidigare. Men i alla fall... hämnden var ganska ljuv (och serverades faktiskt bäst kall med pintobönor och muffins)

Inga kommentarer: