torsdag 6 maj 2010

Ääähh… ni vet hur jag alltid tjatar om hur speedad jag blir på Rondellmötena? Tja, gårdagens möte var en smula episkt. Skulle jag ödmjukt vilja beskriva den som men jag var ganska hyper igår och ganska lätt imponerad. Men vem bryr sig? (Inte jag)

Det började med mucho seriöso plugg på Carolina Rediviva och jag kom äntligen igång med min uppsatts. Sen hade handledning och berättade för läraren om hur jag vill jämföra hur ethos och persona skapas i amerikanska journalfilmer och bara använda journalfilmerna som kontext (nåt sånt sa jag) och läraren nickade leende och sa att jag verkade vara i en ”kreativ fas”.

Sedan drack jag Trocadero och allt gick utför. Som vanligt.

Eller nej… allt började gå utför i början av mötet då jag utbrister: ”Jag är i en kreativ fas!” samtidigt som jag känner hur mina läppar stelnar i ett sorts vansinnesflin. Resten av Rondellen ser lite skrämda ut fast inte på riktigt… de börjar bli vana vid min ”kreativa fas” som kommer och går med jämna mellan rum… relativt jämna.

Jag minns inte så mycket av kvällen. Ebba ramlade av en stol och vi andra skrattade rått.
”Hahaha, var är din frikyrkliga Gud nu? Han har övergivit dig!” (kanske mest jag)
Ebba: Jag tänker ställa min stol på din väska! (som hämnd)
Jag: … det där är din väska.

Vi var som en skojig slapstick duo från den där tiden då snubbla på bananskal var det mest… tja… crazy bananas någon kunde komma på att göra. Jag minns inte så mycket från själva mötet. Möjligen kunde den extrema Trocaderovågen jag surfade på ha något med den saken att göra. Jag minns dock att jag fortfarande var upprörd över att Ebba använt frasen "kräma ut ungen på vinden" i ett mejl till mig. Det är fruktansvärt obehagligt vilket jag talade om för alla som ville och inte ville höra på.

Jag: Ebba! Du måste sluta säga "kräma". Det är ett obehagligt ord! Jag vet att det är ditt favoritord men du måste sluta nu.
Resten av Rondellen: Äh... Hanna? Det är faktiskt du som säger "kräma" hela tiden.
Jag: *skandaliserad*

Det var fantastiskt.

Ni anar inte hur mycket jag ser fram emot vår poesipubrunda. Dels för att den förra var episk och dels för då har jag skrivit klart både hemtenta och uppsatts. Den här gången ska jag ta med en kamera och… jag vet inte… kanske dokumentera denna episka tillställning.

PS. Ebba lärde mig hur man uttalar ord på Bruno K Öijers vis. Användbart. Dessutom skrev en historia om en Julia Robert-stalker som gjorde att jag fick mardrömmar om magväskor. Inte fullt så användbart.

PS2. Om man googlar Bruno så hamnar man på hans hemsida som deklarerar att Bruno är Sveriges Störste Poet… då vet jag det. Användbart.

PS3. Är verkligen kommentaren "Om Norman Bates och Sam Spade fick ett kärleksbarn så skulle det vara din karaktär" så konstig? Det tycker inte jag. Ni vet... Sam The Stuff That Dreams Are Made Of Spade? ... kanske lite konstig.

PS4. Rondellen ska få en egen hemsida snart! Awesome-sauce! Ni fattar inte hur mycket fantastiskt som kommer till under alla våra möten.

Inga kommentarer: