måndag 31 maj 2010

Hänt På Riktigt

... eller?

Jag: Hm? Kul att du frågar. Ja, jag såg den kontroversiella regissören Yael Ronens kontroversiella tysk-judisk-arabiska pjäs Third Generation. Nöjsamt var det för jag har en glupsk aptit och bara intellektuella saker kan stilla den. Nämnde jag att det var kontroversiellt?
Kassörska: … allt jag frågade var om det ”var bra så”.
Jag: Är det bra så? NEJ! Det är inte ”bra så”! Finns det inte fortfarande en konflikt? Har tyskarna verkligen tagit sig an sitt förflutna? Hur kan man glömma? Hur kan man förlåta!?! Va… vad gör du? Nej! Nej, kalla inte på väktarna! JAG FÖRSÖKER FAKTISKT BARA SKAPA EN DIALOG!

Kalla mig vad ni vill men en Yael Ronen är jag inte.

Däremot kan ni börja kalla mig Intellectual Without A Cause. Det är helt okej. Det får ni. Om ni vill. I’m just saying.

Inga kommentarer: