måndag 3 maj 2010

Världens Finaste

Nej, jag pratar varken om Superman eller Batman eller nåt annat som slutar på man. Jag talar om mina vänner. De är faktiskt världens finaste. De räcker med att de finns till och ibland slås man av hur fint det är att man har just dem i närheten och ingen annan.

Det slog mig igår och då hade vi inte gjort mer än pluggat på JB, köpt sallad som vi åt på en brygga vid ån men allt det där blir Livet när man gör det med rätt personer.

Dessutom är de inte bara vänner av typen "Världens Finaste" de är också typen "Med sådana vänner behöver man inga fiender".
De glömmer aldrig bort det faktum att då alla barnen lekte Blair Witch Project fanns det vissa barn som faktiskt spelade in sig själva när det gjorde det... alltså... en vän till en vän menar jag. Säger vi.
Om man råkar nämna att det finns ett speciellt ord som man avskyr (som exempel... åh, låt oss säga att någon avskyr ordet .... hmmmmm... pinka) så bestämmer sig resten av gänget för att tjatat om det i evigheters evigheter.

Trots det är allihop Världens Finaste och säger fina saker som "Jag ska lära dig vissla och dansa i ett nedsläckt rum." (Okej, det låter lite obehagligt men det var fint)

PS. Kulturkollektivet Kråkan har fått en ny medlem! Det hurrar vi för! Hurra! Hurra! Nu ska jag inte bara bo ihop med Amanda utan även den nobla Maja.

PS2. Jag har inte bara fina vänner, jag har även kreativa vänner som är Världens Finaste (fastän hon kanske tänker flytta till Skåna... men jag är glad för hennes skull *frampressat leende för att hålla tillbaka tårarna*) Och hon blidkade mig nyligen genom att skicka mig lite bilder på hennes kreationer och jag blir rörd och stolt över att jag får ha en så fin konstnär som vän. Jag lovar att vara hennes något creepy, störiga groupie för evigt.

Inga kommentarer: