tisdag 18 maj 2010

Ljudet av en Wiener Melange

Så här skriver man en uppsats som ska in nästa dag kl 15.00:

  • Koooooooooooncentration. Koooooo- nu när jag tänker efter så har jag aldrig läst Preacher av Garth Ennis... undra varför? Jag menar, jag gillade ju Hellblazer och de verkar vara samma typ av serie. Kanske borde kolla upp om de har nåt nummer av Preacher i min lokala seriebutik. Öm... ja, just det. Uppsats. *bitter*
  • Grace Kelly är... Grace Kelly är en symbol. Ett ansikte för en samling positiva värden. En galjonsfigur för den moraliska doxan som Movietone News vill propagera för... vad är det jag skriver? Argh...
  • Hur i helvete ska jag få in "dansk-jävlar! ge mig ett skålpund kött på min ostmacka!"? Kanske får jag spara det till c-uppsatsen. Jag har ju ändå lyckats få in ordet "galjonsfigur".
  • Raderar ordet "galjonsfigur" från min uppsats. Det låter ganska pretto. Man behöver inte kasta DN Kultur på elden om ni förstår vad jag menar.
  • Koncentration. Disciplin. Wiener Melange!
  • Sörplar i mig Wiener Melange och stirrar bestämt på datorskärmen. Skriv! Skriv nåt!
  • *Skriver lite*
  • Jag kanske borde ha varit mer specifik: Skriv nåt intelligent.
  • Aaaaaaaaahhh... intelligent. Okej. Here we go. On mah way! ...... har jag någonsin provat Wiener Melnage med socker? Skulle inte tro det. I'll be back.
  • *Sockerkick*
  • 100 ord! Bara 100 ord till. Varför ska det vara så svårt? Du behöver bara formulera nåt som har med "mottaget medieintryck" and you're done. Kom igen. Det blir kul. Det blir kuuuuul.
  • Får höra att man inte behöver skriva 3800 utan bara 3500 ord. Stirrar som besatt på ordräknaren: 3799. Yeesssss...
  • Neeeeeeeeeej... har en massa fotnoter att snygga till. Återkommer. Måste bara ha en Wiener Melange till *nervöst fnitter.*

Inga kommentarer: