fredag 28 maj 2010

Ha den äran till mig själv... antar jag

Det här är första gången i mitt liv (som nu pågått i 21 år) som jag inte fått frukost på sängen när jag fyller år. När jag vaknade så tog det emot lite att ta sig ur sängen utan att ha fått en smakfullt dekorerad smörgås (var det där en ordvits förresten? smakfull? smörgås? är inte säker).

Som tur var fick jag ett par ha den äran-sms. Bland annat ett från Sara som meddelande mig att när man fyllt tjugoett får man faktiskt börja ha strumpor i sandalerna. Det muntrade upp mig eftersom jag i hemlighet är en gammal gubbe.

Men lite fest blev det ändå. Jag hade köpt tomat/pesto philadelphia och medan jag drack morgonkaffet läste jag mina serier som jag köpt igår.
Markus Birro var med på P3 Populär och jag vet fortfarande inte vad jag tycker om honom. Dock fnissade jag när han nämnde att hans favorit poeter är Karin Boye, Edith Södergran och Bruno K Öijer. Öh? Birro? Hanna Passion ringde precis och ville ha tillbaka sina pretto-smaker. (OBS. Jag tycker faktiskt om "Visst för det ont när knoppar brister" men säg det inte till nån!)


Sedan ringde min pappa för att gratulera och meddelade att så här gammal har jag aldrig varit. Jag var böjd att hålla med honom.

Nu har jag börjat att packa inför weekend i Stockholm där jag ska umgås med släkten. Det kommer att bli fantastiskt. Lyssnar på They Might Be Giants samtidigt som jag packar. Blir bara liiiiiiite melankolisk då låten Older spelas:

You're older than you've ever been.
And now you're even older.
And now you're older still.

Inga kommentarer: