lördag 8 maj 2010

Kulturkollektivet Kråkan? It's on!

Jupp. Nu blir drömmen verklighet. Jag vill nästan gråta. Det är en enorm tröst för en dam som lever i hårda tider. Hemtenta och uppsatts på en och samma gång.

Igår när jag stod och diskade i det trånga köket och trängdes med människor som jag knappt tolererar tänkte jag: "Håll ut. Lite till, Hanna. Sen kan du... du kan köpa en salladsslunga. För det behöver man nog i en fyra. Jag har aldrig bott i en fyra förut. Det känns som något man äger om man bor i en fyra. En salladsslunga. Tänk! Aldrig mera blötta salladsblad i din sallad! Aldrig!"

Sedan kastade jag huvudet bakåt och skrattade ondskefullt.

Resten av köket: *stirrar*
Jag: Äh... jag tänkte på något roligt. Men inte en salladsslunga! Det vore ju konstigt om jag tänkte på det och började skratta! Och jag började definitivt inte skrattade för att jag kom att tänka på att om man tar bort ett "s" i salladsslunga blir det salladslunga. Hahaha! Men det var inte åt det jag skrattade. Det skulle vara konstigt. Om jag nu gjorde det. Såååå konstigt! Hahahaha...
Resten av köket: *stirrar*
Jag: ......... JAG ÄR I EN KREATIV FAS! Okej!?! Jeeeeeez-us! (Han: Ja? Vad är det?) Aldrig kan man få lugn och ro här. Så glad att jag flytta! Sååååååå lycklig. Hahahaha! (Han: Åååååh-kej)

Som ni märker var det nog en himla tur att jag kom ut lite och tvingades att bete mig som en normal... som en relativt normal människa.

Hatten meddelade mig att hon hade en rolig plan. Vi skulle till Norrlands och dansa, dansa natten lång. Det är en hobby vi har. Tyvärr gjorde Strage oss besvikna... öm, "Run to the Hills"? "Enter the Sandmna"? Inte peppiga låtar att dansa, dansa natten lång till.

Trots det lyckades vi dansa så vi blev relativt svettiga och är inte det som julen egentligen handlar om?

Sensmoral!

Vad är det egentligen jag pratar om? Just det! Kulturkollektivet! Det kommer att bli fantastiskt. Bara så ni vet.

Hur fantastiskt frågar ni kanske. Tja... nämnde jag inte salladsslungan? SALLADSSLUNGA! Snurr, snurr å så får man en perfekt sallad. Hm... tar bort ett "s" blir det salladslunga... låter som en jobbig åkomma! Hahahaha... vad håller jag på med egentligen?

Vet ni vad?

Kom å hälsa på Kråkan så bjuder jag på (perfekt) sallad.

PS. När Hatten tar på sig de otroligt snygga högklackade skorna blir hon lång. Hon blir en Amazon helt enkelt och med min fantastiska detektivskillz har jag dragit slutsatsen att Hatten i hemlighet är... drum roll please.... Wonder Woman! Logiskt.


Hatten? Förlåt att jag avslöjade din hemliga identitet.

2 kommentarer:

Hatten a.k.a Wonderwoman sa...

Det är lugnt. Lungan. Salladslunga.

Och du måste ha rätt, för jag har mina tjejsuperhjältetrosor (ja trosor, inte hosor) på mig idag!

amanda sa...

hehehehe enter the sandman. dör. men vahettere jag har fått en fåtölj, den är fulsnygg fyrtiotal. vi ska ha ett vardagsrum!!!! woah va!! är SÅ inredningspeppee <3 och bo-peppe!!! och mest av allt INFLYTTNINGSFEST-PEPPE!!!!!!