fredag 15 april 2011

Besvikelsen när man insåg att "Ensamma Hemma" inte var "Ensam Hemma"

Är ensam i Kulturkollektivet Kråkan. Var det igår också. Ett par timmar. Ett par långkorta timmar kan man säga. Blev lite konstig av det. Eller borde jag säga konstigare? Haha. Kul skämt ändå som jag kanske redan har dragit. Men ett bra skämt håller i ett par år. Skämtgaranti. Säger vi.

Igår spenderade jag två timmar i badrummet och gjorde sakerna som jag inte hinner med när folk står och bankar på dörren. Gjorde papier mache i badkaret till exempel. Om Amanda får göra batik i badkaret får jag göra papier mache. Tänker nog göra en modell av solsystemet. Som ett statement, för Pluto kommer att vara med som en planet. Ha! Då sätter väl moraltanter sina sju sorters kakor i vrångstrupen på kafferepet. Tycker det är enkelt att vara så där chockerande kontroversiell. *Ett skämt om Uranus och Venus*

Som tur är ska jag snart ut i riktiga världen och eftersom det är soligt idag kan jag ha mina solbrillor på mig. Yes! Mina brillor kan beskrivas som med tre eller fler ord: Lady Gaga, M.I.A och robot. Det är alltså en win-win-win situation. Om ni fortfarande har svårt att visualisera mina brillor kan ni tänka så här: Om jag (alltså Passion) fick barn med Daft Punk (som är robotar) skulle folk säga, varje gång jag var ute och gick med robotbabyn och det var soligt ute, "åh den har dina ögon!" och jag skulle skratta förtjust och slänga med håret. Så ser de ut.

Bra brillor alltså men vad jag ville komma fram till var att jag ska spela in teater där jag får spela författare som är inspirerad av Klaus Kinski och ensam försöka spela förväxlingskomedi av Shakespeare. Blir spännande. Lyssna och bli hänförda.

PS. Rakade benen igår för att det är vååååååååååår och sen satte jag på mig jeans och wow! Det gick så snabbt! Så friktionsfritt! Swoosh! DS.

PS2. Sabla Bokbörsens informationsblad. Försöker fresta mig med böcker och lyckas dessutom. Den här boken måste jag ha. Barnet inom mig som fortfarande är kär i Fredrik från Hjärnkontoret kräver denna bok: Tom Tim: Vetenskapliga förströelser - “Med de enklaste apparater - tändstickor, gafflar, glas, korkar, etc. - som alltid äro till finnandes i ett hem, sätter den uppfinningsrike Tom Tit sina unga läsare i stånd att utföra ofta högst häpnadsväckande konststycken, som kunna roa ett helt sällskap och bereda en särdeles angenäm förströelse under aftnarne vid den husliga härden.”

Ni hör ju att det är en fantastisk bok. Så nästa gång vi tillbringar en afton (aftnarne?) vid den husliga härden bör ni förberedda er själva. För ni kommer bli ROADE av min HÄPNADSVÄCKANDE KONSTSTYCKEN som jag utför enbart med hjälp av GAFFLAR KORKAR TÄNDSTICKOR ETC OSV ETC OSV!

Wow. DS.

2 kommentarer:

majsis sa...

EXPERIMENT?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!! Jag vill flytta tillbaka!!!

Hanna Passion sa...

Komsikom! Vem vet vad vi hitta på med gafflar å korkar? INGEN! Bara vår fantasi sätter gränserna!