söndag 10 april 2011

So I hear you like sandwiches...

Skriver hemtenta. Säger vi. Det jag har spenderat mest tid på idag är följande:

- Äta mycket pizza. Tills jag nästan dog. Det var fantastiskt.

- Bli skrämd av Annas dödsblick som är för lik min mammas. När jag insåg det förstod jag plötsligt Allt.

- Vem vet mest jag och alla andra studenter med inget bättre för sig en söndag. Är ganska dålig på frågesport. Skriker för det mesta ut det jag först kommer att tänka på. Exempel:
Fråga: Vad hette den Margaret i efternamn som blev utrikesminister 2006?
Jag: MARGARET THATCHER!
Tävlande: Hm...
Jag: Är du dum? Det finns ju bara EN Margaret i brittisk politik! Han måste vara dum i huvudet. (Anna påpekar att det rör sig om år 2006) Ähhhh...
Fråga#2: Från vilket land kommer författaren Gabriel Garcia Marquez?
Jag: SYDAMERIKA!!!
Vet inte riktigt vad jag sysslar med egentligen. Tyckte nog bättre om frågesporten Amigo på Barnkanalen. Blev dock nästan lite rädd eftersom det hände så mycket saker, så fort och utan någon som helst förklaring. En ko som alla mjölkade rullas in på scen, plötsligt hoppar ett foto på prinsessan Madeleine ut ur kons rygg! Sen rullas en snickare in i ett badkar fyllt med sås. Vid närmare eftertanke blev jag nog mest rädd för att det för likt mina egna dagdrömmar.

- En diskussion med min bror angående vilket musikaliskt syskonpar vi skulle vara om vi var... ja, musikaliska överhuvudtaget. Det började med Crystal Castles (som inte ens är syskon) fortsatte med Niklas och Pernilla Wahlgren, Hansson (ifall jag lät mitt hår växa ut och vi adopterade en bror) och slutade med The Corrs. Jag paxade att få vara Jim och bestämde att min bror skulle vara Caroline, alltså hon som spelade getskinnstrumma. Finns var det nån som spelade getskinnstrumma i The Corrs? Klart det fanns! Det är ju keltisk folkrock det rör sig om.

- Hitta på ett helt nytt band som vi skulle kunna starta. Ett band anpassat efter våra få musikaliska talanger. Bandet skulle heta Dagisbarnen och vi skulle bara spela instrument som fanns på vårt dagis. Typ gurka, triangel, tamburin, mungiga och bongotrummor. Ingen sång skulle finnas utan vi skulle istället nynna tonlöst. Och när folk sedan sa att det lät förskräckligt skulle vi (mest jag) vildsint kasta ifrån mig min tamburin och spotta ut mungigan för att kunna vråla: KREATIV FAS! VI ÄR I EN KREATIV FAS!

- Uppfinna en ny sorts macka (hoppas jag i alla fall) Den består av fullkornsbröd, kalkon och sockerärtor eftersom jag äter som jag lever... on the edge.

Inga kommentarer: