söndag 24 april 2011

Titel saknas

Vidare tänker jag att förklaringen till att allt och alla existerar på en och samma gång är lika enkel som den är briljant:

En tidsmaskin. Den exploderade. Kaos. Den enda som var badass nog att ta tag i saken var drottning Margareta. Tänker mig Dramatisk Scen. Explosioner i bakgrunden. Ett folk i nöd. Kanske står hon på en blåsig klippa och säger till unionen: "Ni kallar mig Kung Byxlös och ja, kanske har jag inte byxor men... JAG HAR COJONES!" (får jobba med hennes Stora Viktiga Tal)

Vilda hurrarop från folkhopen. DET ÄR HENNE VI VILL HA!

Har också kommit på vem skurken är, den som Lucidor och Stiernhielm bara kan besegra genom att samarbeta (friendship is magic vet ni väl) är givetvis Albrekt av Mecklenburg. Om ni har svårt att se honom framför er kan ni tänka er Hans Gruber, Alan Rickman från Die Hard (kanske den bästa julfilmen?) Han har en konspiration på gång och bara med förenade krafter kan Lucidor och Stiernhielm hindra Albrekt från att lyckas med sin Onda Plan.

Det här är bra grejor. Måste bara ha en titel nu.

Inga kommentarer: