måndag 4 april 2011

Det blir bara bättre och bättre...


Vaddå "så att säga"!?! Ditt sorgeår är inte över än. Jag börjar faktiskt bli genuint upprörd för att Fantomen lämnade sina barn hos president Lamanda för att kunna jaga priater och finna sig själv. Vad hände med den Fantomen som jag minns? Han som bara drack mjölk och tog med sig Kit och Heloïse på söndagsutflykt till Eden?
Okej, han tror att Diana är död men då är det väl ännu värre att han överger sina barn ifall han tror deras mamma är död. Kit eller Heloïse kommer att bli den Fantom vars föräldrakomplex är större än Batmans. Det här vet jag inte säker men man kan spekulera.

Dessutom tycker jag inte att Fantomen ska uppmuntra kapten Savarna. För jag menar, när som helst kan hon-

FLIPPA UT! HON FLIPPAR UT TOTALT!

Vet inte om jag är lite besviken på att den indiska kaptenskan som jagar pirater och slåss mot alligatormän plötsligt har blivit en brud som skulle kunna tävla med Bertie Woosters förföljare. Fast samtidigt är det här den roligaste dialogen jag läst på länge:
Kit/Heloïse: Det här ska vi berätta för mamma!
Savarna: *tankebubbla* Så de har ändå en mor... ?

Om det blir film av Fantomen så vill jag att kapten Savarna ska vara med. Hon kommer vara den bästa (något obehagliga) sidekicken någonsin.

Inga kommentarer: