måndag 25 april 2011

Försenad Påskmiddag

Lyssnade på P1 där Jonathan Saffran Foer lagad vegetarisk thanksgivingmiddag a la Martha Stewart och jag antar att det påverkade mitt undermedvetna för idag har jag dirigerat en middag med chilifransyska med iiiiiiintensiv chilisås som kontrasteras mot en fruktig passions och melonsallad. Det var någon som sa (jag tror det var Proust?) att smakerna ska bygga en bro mellan varandra.

Givetvis är det första Jakob gör när han dukar är att ställa fram beasås på burk. BRON RASERADES FRAMFÖR MINA ÖGON! Et tu, min bror, et tu?
Fast egentligen är jag inte förvånad och egentligen är jag lite tacksam att incidenten fick den där Martha Stewart inom mig att självdö. Vem vet vad hon kunde ha fått mig att göra härnäst. Börja vika servetter i form av svanar eller begå skattebrott? Aaaaahhhh 2004 ringde och ville ha tillbaka sitt skämt.

Inga kommentarer: