onsdag 30 december 2009

Nyårsafton

Nyårslöften från 2009:
– Sluta bita på naglarna. Seriöst. I år ska det ske… alla de andra åren skojade jag bara. Vad jag menar att I ÅR ska jag sluta bita på naglarna. Seriöst. 2009 var bara ett test.
– Bli mer fokuserad samt produktiv. Tentaplugg slutar med att jag skapar ett nytt system för min garderob? Jag anser att jag definitivt höll det här löftet.
- Introducera fler gorillor i mitt liv vars närvaro alltid ska vara lika svårförklarlig. Undersökningar visar att gorillor gör allt bättre på något sätt. Öm... va?
– Bli mer ambitiös. Givetvis!
– Lära mig spela ett instrument. Jag har lärt mig spela en osynlig (möjligen magisk) flöjt! En köttflö- NEJ! Jätteäckligt ord. Får inte användas om du inte heter Amanda och därför kommer undan med det.
– Börja bära med mig en näsduk med initialer QW broderade i ena hörnet. Återigen... öm va?
– Utveckla en egen Laugh With A Turn. Det har gått sådär...
- Nytt motto: ’It’s this sort of world, Gandalf!’ (Bernard Black) Har använts när jag ondgjort mig över krig, brott, dagens television, danskar och den där "I'm Mac"-killen från reklamerna... jag hatar honom och alla borde älska John Hodgman.
– Bli mer spirituell. Snarare tvärtom med tanke på att mitt motto är något Bernard Black sagt. Döm själva.
– Ta bättre hand om växter. JA! De lever än! ... alla utom en men hon var en vekling och vi talar inte om henne mer. Jag har redigerat bort henne från alla gruppbilder med mig och mina plantor.
– Skaffa en egen catchphrase. "Hanna Hjälper Till!" Klassisk, dråplig Hanna Passion!
– Dricka mer kaffe. Som jag gjort!
– Komma ihåg folks födelsedagar. Hmmmmm...
– Inte skämmas för att nästan alla mina kläder är svarta. Mwahahah! Och de kommer att fortsätta vara svarta till största del, ända tills jag hittar en färg mörkare än svart!
- Försök ge Sara komplimanger som inte kan tolkas som förolämpningar. Säg aldrig mer att hennes matlagning ”i alla fall inte är äcklig”. Det uppskattas inte. Tror det har gått bra. Kanske för att jag bor i Uppsala och Sara i Göteborg. Nu använder jag istället obehagliga metaforer som "avokadofrukter mognar likt ägg"
- Skaffa fler leksaker. Helst dinosaurier i plast. Räknas två ugglor i porslin?
- Skaffa en "cunning" hatt. En hatt som får folk att förstå att en person som vågar bära en sådan hatt räds ingen och inget men var får man tag på en hatt som är så ful? Har skaffat en hatt... eller det är inte så mycket en hatt som det är en mössa. Faktum är att det är en basker. Med rosett. Den är blå och ofantligt "cunning".

Har inte kommit på några nya löften ännu... återkommer!

Inga kommentarer: