lördag 20 mars 2010

Min frukost idag är den bästa frukosten. Yoghurt, sånt där som som ser torrt, äckligt och nyttigt ut men som egentligen är ganska gott om man har god yoghurt till, en banan och kaffe. Jag tycker just att kombinationen banan och kaffe är vidunderligt fin. Jag känner mig så svensk, en del av hemlandet, när jag äter banan och kaffe.

Och nu när jag lugnat er med en spännande historia om vad jag åt till frukost kan jag fortsätta på det spåret och lugna er alla som har oroat er, slitit ert hår, legat sömnlös i åh så många nätter: premiären av vår radioteater har blivit uppskjuten en veckan. Anledningen till det är tekniska problem. Tekniska problem. Det är också nåt jag alltid velat göra (förutom att jobba med radio, bli författare, bli kvinnligt geni), alltså skylla på tekniska problem. Det har jag aldrig gjort förut. Eller ja, förutom den där gången...
Kassör: Men alltså... du kan inte betala med en tom påse Extra.
Jag: Va? Jag kan inte höra dig. Tekniska problem! Pssshhhfttt! Jag åker genom en tunnel!
Kassör: Hm. Kul för dig men det går fortfarande inte att betala med tuggummipåsar.
Jag: Jag ser ljuset i slutet av tunnel! ÅH NEJ! Det är inte himmelriket! Det är ett skenande tåg! Aaargh!

.... fast det där hittade jag bara på. Skäms...

Idag ska jag jobba och imorgon jag träna på mitt tal. Det måste bli fantastiskt. Eller jag kanske nöjer mig med att blir Okej.... fast helst vill jag att det blir Yes Box Allright.

Sen vill jag se film. Jag gillar att sitta hemma ensam på söndagar och se på film. För då kan jag gråta hur mycket jag vill (vilket jag gör) och även pausa när jag vill. Jag gillar att pausa filmer och göra lite annat under tiden. Nu kanske låter det som ett dåligt sätt att se på film men när jag verkligen gillar en film vill jag inte att den ska ta slut. (Den film jag tagit mest pauser ifrån är Die Hard.)

Filmer jag vill se på söndag men jag hinner inte se alla:
La Guerre de feu (Kampen om elden) - Har beskrivits som en roadtrip utan vägar; den handlar om människans första kontakt med elden.

Children of Men - Nu ska jag se den! Äntligen!

Brödraskap (den heter det fast på danska men jag kommer inte ihåg hur man stavar brödraskap på danska) - Den var med i Cannes och handlar om två danska nynazister som börjar bli attraherade av varandra.


Övrigt
Ebba berättar om att Peter Englund dissade Horace lite grann i sitt tal när han skulle bli sekreterare i Svenska Akademin.
Jag: Englund gör säkert alla bra beslut. Det var nog han som valde Herta Müller (jag gillar hennes bok Andningsgungan, jag lyssnar på den på P1). Han sa säker: Vi ger Müller priset! Men Horace bara: Neeeej. Och då sa Englund: Jiiiiiiiiggly och då somnade alla och han gav priset till Herta Müller. Alla somnade förutom Kristina Lugn som sa: Psyduck! Jag tror Lugn skulle vara Psyduck.
Ebba: Det passar mycket bättre än Snorlax.

Bevis för att jag och Ebba fortfarande kan lite för mycket om pokemon.

2 kommentarer:

amanda sa...

haha kul att va jiggilypuff. han var man ju "på skämt" när man spelade smash bros och bah drygade med den där sömnsången och kunde mobba den som förlorade mot en asmkt!!!! *12 bast*

ps. jag ska ta med mitt nintendo 64 när vi flyttar ihop!!!!!!!! ds.

Hanna Passion sa...

Men jigglypuff är so go' å liten och man vill bara tycka om jigglypuff och när jigglypuff säger "jiggely" så lyssnar man med spänning. *tar det här på lite för stor allvar*

ps. jaaaaaaaaaaaaaaaaa! jag har helt kommit av mig i mitt spelande av roliga spel. det måste bli en ändring på det!