söndag 7 mars 2010

Working Four to... orkar inte göra en parafras

Vaknade. Somnade om. Drömde att jag jobbade i en skofabrik tillsammans med Egon Spengler och Raymond Stantz (antar att jag kanske borde förklara... det är de där två killarna i Ghostbusters som inte är Bill Murray)

Vaknade igen. Gick ut och köpte DN och ketchup. Den här gången lyckades jag alltså köpa ketchup. Tog mig bara en månad.

Igår började jag jobba klockan fyra och slutade jobba idag klockan fem. Efteråt blev jag självklart pigg som en mört och satt i en soffa (en obehaglig soffa… vad är grejen med dessa obehagliga soffor?), delade på en öl med min arbetskamrat och lyssnade på svordomar från Bangladesh som betydde nåt i stil med ”satans lillebror”.

Trots allt skoj så är jag ganska trött nu. Tänker plugga, titta på Fritz Langs M och äta glass idag.

... okej, jag kanske inte tittar på M utan på en irländsk tecknad film som handlar om en liten pojke som räddar mästerverket Book of Kells från vikingar eller nåt sånt. Kanske är det jag ska titta på och äta glass. Nöjd nu?

Inga kommentarer: