söndag 14 mars 2010

Scener från Huvudstaden (Byxdresser och Melodi Nr Fem)

A: Om vi någonsin går på en fest med tema "för stort" eller "konstiga kläder" då ska jag ha en byxdress gjort av ett påslakan.

Upptäcker att melodifestivalen blir mycket bättre om man blandar det med sushi och vin. (Vet ni vem som inte borde kommit näst sist!?! Melodi nummer FEM! Feeeeem! Orka med sömnpillersballader som sjungs av kvinnor som gäspar för att deras sång är så tråkig.)

Vi köpte sushi från ett hål-i-väggen ställe. Älskar såna ställen. De passar så bra till min image. Stället var lite sunkigt med sunkiga typer (en kock med en fläckig t-shirt, kulmage och backslick) och konstiga öppet tider. En av rätterna de serverade var marulkslever (jag erkänner, jag ville prova men det kändes lite dyrt för något som potentiellt kunde smaka lika vidrigt som fisken det kommer ifrån)
Hela stället var otroligt spartanskt, den enda dekorationen var en ikon som var instucken i ett hål i väggen. (haha, en ikon i ett hål i väggen på ett hål-i-väggen ställe!)
Dock var det bara sushi. Lite annorlunda. Annorlunda men bra.

Vi kanske var lite medelmåttiga shoppare men vi hittade i alla fall allt som vi skulle hitta. Anna hittade de allra trevligaste skorna och jag hittade min skojiga t-shirt (utan ironisk eller sarkastisk slogan). Dessutom en blus/tunika som jag aldrig hade provat ens om inte Anna hade slängt den till mig. Den var snygg och jag älskar den. Anna är min personliga fab five.

Musikalen var trä bjän (som man säger i baguetternas land) De både sjön och dansade bra och man blev bara så glad av allt. Nu har jag fått blodad tand. MERA MUSIKALER... tack.

Fick typ feber natten till söndagen. Inte så skojigt. Vaknade med stela muskler och ett huvud fyllt av ludd. Botade mig själv när vi åt frukost/nästan brunch på Gildas. Det finns få saker bullar och kaffe inte kan bota.
Efter det promenerade vi på Södermalm.

Kort sagt: Det var en mycket bra weekend-resa till Huvudstaden...... kanske gjorde av med liiiiiiiiiite för mycket pengar men strunt samma. Jag överlever nog och har nu inga problem med att delvis isolera mig själv inför tentan

Är trött men nöjd. Nöjd och trött. Nådde alla min mål. Hittade nya skor, spenderade pengar och var kulturell (både musikal och Lee Lozano på Moderna)

Inga kommentarer: