tisdag 30 mars 2010

Allt för radion...

... är Passion och Petterssons slogan. Vi var där och spelade in vår andra pjäs, I Väntrummet klockan åtta i morse.

Och nu äntligen ska det här bli sänt, den här veckan ska det bli premiär. Vi sparade personligen programmet i loggen och nu ska det vara fixat. Klart å betalt.

Nästa vecka blir det utbildning då vi ska lära oss allt. Eller i alla fall hur man klipper å klistrar och spelar in program. Allt som återstår nu är en fancy jingel och en fancy trailer till vårt program.

Det är lite klurigt för man vill ju att jingel ska vara bra så folk blir lite crazy bananas därmed lyssnar på våra fantastiska skapelser. Tips på peppig musik som går att använda som programjingel kommer att uppskattas. Ni kan få ett hemligt pris.

Nästa vecka ska det bli tema Havet. Det blir kylskåpsäventyr och Flygande Holländare (som egentligen är en metafor för något annat tyyyyyyyyp... livet?)

Det här känns bra. Riktigt bra. Nu börjar stressen släppa för jag känner att det här fixar vi. Nemas problemas.

PS. Matikum är ondskefulla. Typ Lex Luthor onda. Diaboliska och manipulativa. De vet om vi studenter kan vara lite mer där än här. Lite out there. Därför vet dem om att vi kommer att köpa detas mackor fast det är ett för högt pris för en macka. 45 kronor plus halva din själv. Men det är inte det värsta. Om man köper lunch ingår inte kaffe. I know. Man kan knappt tro det. Men vänta... det blir faktiskt värre.
Jag: Hej, jag har inga kontanter. Kan jag ta ut en tia på mitt kort till automaten?
Darth Matikum: Nej men du kan köpa en pollett till automaten.
Jag: Finemang. Då gör vi så.
Darth Matikum: Tolv kronor.
Jag: Fast... det kostar väl bara tio kronor?
Darth Matikum: Ja men polletten kostar tolv kronor.
Jag: Buh?

En dag kommer en stackars student att förlora fattningen pga kaffebrist och det blir inte en vacker syn.

1 kommentar:

amanda sa...

hahaha varje gång jag loggar in på din blogg och du inte skrivit något nytt tänker jag "MEN HANNA!" på det där arga hårda irriterade sättet som typ anna larsson är bra på.