tisdag 9 mars 2010

Passion och Pettersson slår upp dörrarna!

Teatersällskapet (duon?) Passion och Pettersson har hamnat på tablån på Studentradion 98,9. Klockan tre på onsdagar kommer vi nu sända radioteater.

Känns lite läskigt men samtidigt så otroligt peppat (nu börjar jag nästan överanvända det ordet men det definierar min känslor så exakt just nu, svårt att hitta ett bättre ord)
Nästa veckan ska vi spela in "Kan Leva Utan Dig" igen. Gör om, gör rätt. Fast vi gjorde ganska rätt från början. Om jag måste vara ödmjuk så vill jag påstå att det bara är ett par skönhetsfläckar, ett par skavanker här och där som ska putsas lite.

Efter det blir det fyra pjäser/sketcher/historier/äventyr/matinéer/enaktare i månaden med olika teman.

Hur peppad är jag, frågar ni nu. Tja, så peppad att hälften skulle ha räckt. (Bonuspoäng till den som kan pricka in vilket radioprogram jag refererar till med det där gamla skämtet)

Nu ska Pettersson å jag göra ljuv musik tillsammans... eller ljuv radio? (whatever, kul kommer det att bli!)

PS. Och till my fellow Ingvar Storm-beundrare (du vet nog vem du är!) Kom till Uppsala så ska jag (när jag väl gått den där radiokursen) lära dig allt jag kan!

1 kommentar:

Akko sa...

awesome!
Du får spela upp för mig ngn gång!