tisdag 2 mars 2010

Häromdagen tog jag på mig ett par pärlörhängen och tänkte: Jaha, om jag skulle träffa på Nikola Tesla nu skulle han inte vilja prata med mig.
Ja, uppenbarligen är jag så pass världsfrånvänd att jag undermedvetet tror lite grann att jag kan komma att stöta ihop med Nikola Tesla nån gång i framtiden (eller i dåtiden!?! Tidsmaskin!) Dags att skaffa hobby kanske?

Såg om "Ferris Bueller's Day Off" i söndags och wow... Jennifer Gray? Oväntat 80-tals hot. Blev lite arg när hon började hångla med Charlie Sheen i filmen. "Nej! Jennifer! Gör det inte! Han kommer att spela in 2½ Men i framtiden! Låt dig inte luras av att har en läderjacka utan något under!"

Hursomhelst, älskar den här filmen. Den har allt en bra 80-tals film bör ha. Jennifer Grey (Nobody puts Baby in the corner, indeed) kläderna, håret och musiken (fast numera tänker jag alltid på en galen Charlie o Mac från It's Always Sunny in Philadelphia när jag hör "Oh Yeah"-låten... det är en jättekonstig låt)

Vad jag har lärt mig idag:
Decartes tyckte att svenskar vara dumma i huvudet för det går inte att tänka när det är kallt. Och sen undrar folk varför vi inte orkade bygga en kista åt honom även rymde hans huvud när han dog... eller folk kanske inte undrar det eftersom det inte är så känt att Decartes kropp och huvud är begravda på två olika ställen och att det sågades av efter att han dog för att svenskarna hade byggt en för liten kista... om det är sant (att man sågade av hans huvud för att kistan var för liten alltså) måste man undra hur de resonerade.
- Å nej... kistan är för liten. Vi får bygga en ny.
- Eller... ?
- ... eller?
- Eller så sågar vi av hans huvud!
- Genialiskt!

1 kommentar:

Josefin Livsey sa...

hahahaa, såga av huvudet är ju helt klart orginellare, så han fick känna sig lite extra speciell!