fredag 19 mars 2010

När jag kom hem kände jag efter och där låg tentan i fickan (obs en metafor... typ... jag vet ju faktiskt inte längre vad en metafor är... jag gjorde det förut men sen läste jag retorik a och de krånglade till allt med hjälp av metonymi och synekdoke)

Känner mig oförskämt nöjd med min prestation idag. Blev lite deppad efter tentan när jag fick veta att det var svårt att få tag i boken vi skulle ha till kursen modern retorik och att den kostade ca 800 kronor. ÅTTAHUNDRA KRONOR! För det skulle jag kunna köpa 1 ½ blazer från Monki.

Men är glad och nöjd nu. Ska dricka vin med Ebba och skriva teater ikväll innan vi går till ÖG där jag kanske ironiskt kommer att requesta Hollow med Peter Jöback. Ironiskt förresten... det är bara att erkänna att ironin är över. Jag... jag älskar Peter Jöback. Det kändes skönt att komma ut med det. Eller är jag bara ironisk igen? Kanske lyssnar jag på Hollow just nu på spotify... kanske inte... eller?

Inga kommentarer: