fredag 26 mars 2010

Var i riksdagen men jag såg inte Walburga Maria Helene Elisabeth Franziska Habsburg Douglas, född von Habsburg-Lothringen, ärkehertiginna av Österike och prinssesas av Ungern (m) ... hon verkade inte vara där. Jag hade nog bett henne om hennes autograf i så fall.. även om det hade tagit henne en halv evighet att skriva ner sitt namn. Men så värt det om hon hade varit där.

Men Sven Otto Littorin var där... han såg inte ut att vara helt och hållet gjord av bröd.

Alltså var besöket i riksdagen något av en besvikelse. Dock gillade jag att det fanns en enda vakt på hela stället. Helt sant. Vakten smög runt och föste oss vidare in i en hiss och när vi kom upp så var vakten redan där! Fantastiskt. Nu kanske ni säger att det var flera vakter men att de hade samma uniform vilket kan ha förvirrat mig men det tror jag inte riktigt. Varför skulle man anställa många vakter när man kunde ha en jättesnabb vakt?

Annars hände inte så mycket i Stockholm.

Eller jo... vi var på ett magiskt torg vars namn var omöjligt att uttala på samma sätt två gånger.

Huvustaden är fylld av spännande äventyr.

Inga kommentarer: