torsdag 22 april 2010

Muminpappa

Ärtsoppa och pannkakor. Finns det nåt bättre? Till och med utan punsch går det att skölja ner båda rätterna utan problem. Pappas pannkakor praktiskt taget smälter i munnen på en.

Är hemma igen och försöker stålsätta mig inför de många ordvitsar jag kommer att tvingas att möta.
Inte mycket har hänt hemma. En blomma har dött och ersatts av en annan. Katterna jamar på som vanligt.

Hela stället är lite som muminhuset. Lite så där lagom stökigt å dammigt (nu kanske inte mina föräldrar håller med mig men så är det) och bebott av konstiga filurer. Enda skillnaden är att det faktiskt är pappa som bränner pannkakor (obs... det är så han uttrycker sig, han bränner faktiskt inga pannkakor) och mamma som somnar i favoritfåtöljen.

But it's nice to be home.

Jakob (eller Lil'bro) visade mig precis det här youtubeklippet. Den där pojken har alltid nåt kul youtubetrams på gång.

Inga kommentarer: