onsdag 21 april 2010

Who ya gonna call?

Var på rundvandring på Carolina. Lagom kul, sa hon och såg ointresserad ut. Jag var väl mest trött antar jag och därmed blev jag även världens störigaste och konstigaste människa. Som vanligt alltså.

Person: Kan du gå framåt lite?
Jag: (med armarna i kors) Nej. Nej, det kan jag inte.
(Vi både blir tysta och betraktar det gigantiska tomrummet precis framför mina fötter.)
Jag: Okej. Jag kan gå framåt men jag vill inte.

Det var oklart för båda parterna om jag skämtade eller inte.

På slutet av rundturen besökte vi öppna samlingen (eller vad det nu heter) och då blev jag lite gladare. Värsta Ghostbusters vibbar man fick från det rummet. Första scenen på biblioteket och spökbibliotekarien närmare bestämt. Tack och lov fattade Ebba vad jag menade och jag roade mig ett tag med att lite försiktigt låtsas att en spökhand drog ut böcker från bokhyllan.... samt gjorde konstiga miner samtidigt som jag väste: "Daaat ass!"

En Konstruktiv/Kreativ Dag alltså.

Och ikväll! Rondellen! Whooohooo! Det har gått alltför lång tid sedan mitt sista möte med denna grupp av kosmiskt fenomenala människor. Dock är jag lite orolig. Jag har en tendens att bli lite fnissig och hyper (alltså, det finns ingen hejd på hur hyper jag blir) under dessa möten. Så med tanke på att jag redan hunnit med att försöka återskapa första scenen från Ghostbusters på Carolina och bara rent allmänt försökt vara så konstig som bara möjligt (eller försöka å försöka, det bara blir så egentligen) kan bara gudarna spekulera i hur enormt hyperaktiv jag kommer att vara ikväll.

PS. Ni skulle ha sett igår. Ebba lyckades med hjälp av tur plus skicklighet att skapa den allra snyggaste övergången mellan två ljudklipp i Adobe. Stormy Weather av Shirley Bassey glider smidigt över till klippet Vågor På Havet. Såååååååå snyggt.
....... vänta.... håller jag på att bli nån sorts ljudnörd nu också? Finns det ingen hejd?

PS2. KIFK! Kifk är ett ord ni bör lära er för det är ett ord jag har uppfunnit. Denna stora skapelse ägde rum på Skavsta flygplats och det var rena rama blixtnedslaget. Kifk är kanske inte det ultimata ordet men nära nog. Kifk är en förkortning och står för Katter i Femtiotalskläder. Det är otroligt positivt ord och går att beskriva allt möjligt.
Här har ni lite exempel på hur DU kan använda "kifk" i vardagligt tal:
- Solen skiner! Fåglarna sjunger! Det här är en kifk dag.
- Vilka kifk[a] hosor du har på dig idah.
- Jag har svårt att umgås med Passion ibland. Jag känner mig lite hotad av hennes otroligt kifk[a] personlighet.
- Receptet jag fick från Larsson, En Gryta Med En Doft Av Indien, är både nyttig och kifk.

Inga kommentarer: