måndag 5 april 2010

Not cool, Marconi...

Vad i? Det snöar. Varför snöar det? Jag minns att jag var ganska så bestämd när det gällde snö. Det fick inte snöa. Inte en enda flinga till. Nu är det vår och jag har börjar gå i mina nya orangea sneakers så det får inte snöa. Jag känner mig upprörd och arg på vädret. Hur vågar vädret göra så här mot mig? Jag känner mig ledsen, besviken, arg och... och kränkt! Vet inte vädret vem jag är!?!

Som tur är muntrades jag upp när jag såg att den senaste serien på Hark! A Vagrant! handlade om ingen mindre är Nikola "Too Cool For School" Tesla.


Och på tal om Marconi. Denna vecka bär det äntligen av till Italien. Peppen är enorm. Stressen är nästan lika enorm. Jag är grymt stressad inför den här resan. Inte för att själva resan stressar mig men jag tycker att jag har så mycket att göra just nu (det har jag nog inte men det känns så). Ett tag längtade jag till att resan skulle vara över att jag skulle ha haft alla fina upplevelser och sedan kunna komma tillbaka och börja jobba igen. Sedan tänkte jag (och av någon underlig anledning lät min inre röst lite grann som the Dude): "Take chillpill. Chillax."

Så nu har jag bestämt mig för att stressa lagom mycket den här veckan men så fort jag sätter min fot på det där trånga, unkna Ryanair-planet jag ska jag släppa alla bekymmer och bara njuta. Det är ju ta mig tusan Italien och Amanda jag ska besöka.

Övrigt:

Åh, Batman! Finns det inget du inte kan göra?



Det enda som slår det här är kommissarie Gordon. Han har en fantastisk mustasch. Det sägs att till och med Batman är avundsjuk.


Inga kommentarer: