tisdag 1 juni 2010

Anakronism


Kanske har jag konstig smak och kanske är det bara jag men... men är inte det här århundradets team-up som alla borde älska? En cowboy och riddare. Och ja... det är en pegasus de rider på. Det finns så mycket potential. Trots min annars bredda kunskap om obskyra seriefigurer har jag inte så stor koll på de här två typerna. Vad jag vet är att cowboyen "vanliga" jobb är country-sångare och att riddaren har råkat resa till framtiden från... typ riddartiden?

Släng in att de av en outgrundlig anledning måste bo i samma lägenhet och vi har ett fantastiskt sit-com upplägg. Första avsnittet... handlar om att de måste komma på hur de ska "förvara" sin pegasus. Jag har inte bestämt mig än om pegasusen kan prata... jag lutar åt att den kan det för när är inte talande, mytologidjur underhållande?

(svar: aldrig)

Inga kommentarer: