måndag 21 juni 2010

Jag gillar film. Jag gillar att läsa om film. Jag gillar trailers mest av allt. Ibland tycker jag bättre om trailer än om själva filmen.

Trailers lovar så mycket ibland. Du uppfylls med en dröm att se en film som kommer slita dig ifrån den grå vardagen, något utöver en eskapists vildaste drömmar. Nu snackar jag inte bara fantasy/science-fiction filmer. Jag menar helt enkelt filmer som håller fast dig hela tiden. Som inte ger dig en sekund att bli uttråkad, möjligtvis eftertänksam för det aldrig fel, men aldrig uttråkad.

En trailer som jag verkligen gillar (har sett den två gånger nu) är den internationella trailern till filmen Scott Pilgrim VS The World, en film som jag inte var pepp på förrän jag såg trailern. Den avslöjade så där lagom mycket. Inte ens Micheal Cera avskräckte mig.

Filmen är baserad på en serietidning med samma namn och handlar om den unge musikern Scott Pilgrim som hittar sitt livskärlek men för att kunna få henne måste han besegra hennes sju onda ex av en anledning jag inte förstått än eftersom jag faktiskt inte läst serien. I know. Chockerande. Men försök att hålla i hatten. Det blir inte så mycket åka av men håll i den för säkerhets skull.

Men i alla fall... på grund av denna handling var en av kommentarerna till trailern något i den här stilen: "Ologisk film. Ingen skulle väl orka slåss för en tjej som redan legat med sju killar."

Åh-kej. Wow... alltså... jag tänker inte ens påpeka att en av de onda ex:en faktisk är en kvinna för det är inte poäng för att... wow.

Det är inte varje dag man stöter på något fullt så idiotisk samtidigt som det är så sorgligt för personen som skrev måste vara en både idiotisk och mycket ensam människa.

PS. Här är trailern för den som är intresserad av att veta vad som får mitt lilla nördiga hjärta hamra som en... hammare mot ett städ. Äh. DS.

1 kommentar:

sexy bitch amanda sa...

hahaha bara sju liggpartners gu vilket mobboffer!!! värsta ologiskt att man vill jaga efter nån så oerfaren!!!!