måndag 14 juni 2010

I love him! I hate him! I love him... and hate him!*

* Okej.... det där var en referens till en refern till filmen "Chinatown" av Roman Polanski och vet ni vad jag tycker är jobbigt? Att ingen någonsin (förutom jag) känner igen referenser (ibland referenser till referenser) till "Chinatown" och jag har inte ens sett filmen!

Det är riktigt jobbigt... fast inte lika jobbigt som när man försöker köpa ramar till sin mors födelsedagspresent och ens pappa aldrig, aldrig någonsin, slutar ordvitsa... kan komma att behöva samtal för det här i framtid. Ni förstår säker inte riktigt hur jobbigt det här. Det är så jobbigt att när vi kom hem ringde DDR och ville ha tillbaka sina verktyg för att bryta ner det mänskliga psyket.

Eller nej!

Vet ni vad som är riktigt, riktigt jobbigt? Att jag fortfarande tycker att "något/någon ringde och ville ha tillbaka sin... " fortfarande är roligt.

Nu har den är fotnoten pågått för länge. Speciellt som det var en fotnot till rubriken. Ingen kommer undan med att ha så här långa nonsens fotnoter... ja, om man inte heter Terry Pratchett.


Ja... i alla fall. Om jag kunde ta och börja nu.

Ser inte riktigt framemot att börja jobba... eller jo, det gör jag. Det är inte ett tråkigt sommarjobb och jag hade jättetrevligt förra året... men tio veckor är tio veckor och jag kommer inte direkt kunna vakna på en tisdag morgon, slå upp balkongdörrarna, insupa gryningen och utbrista: "Detta kommer att bli en bra dag. Nu ger jag mig av på äventyr!"

...... som jag brukar göra.

Jag är kanske inte någon Ferris Bueller (och det är jag glad för... hade varit jätteförvirrande att ha Jennifer Grey som syster... typ grekiskt drama förvirrande... åh-kej... vi går vidare... )

Äsch. Egentligen ser jag framemot att börja jobba. Just nu blir jag stressad av all ledig tid och stressar för att jag inte skriver så mycket som jag borde. Dessutom är det aldrig dumt att tjäna pengar med tanke på att jag gillar att köpa saker.

Och med tanke på att det här med Peter Lorre håller på att urarta. I kid you not. Var försiktigt med att nämna hans namn och ha överseende om jag börjar häva ur mig Peter Lorre trivia. Men det mesta crazy bananas jag faktiskt gjort som är Lorre-relaterat är att jag faktiskt hittat ett företag som hittar ovanliga filmer åt dig och säljer dem som regions fria dvd:er.

Vad var det jag sa!?!?

Är du tillräckligt besatt av något finns det alltid ett sätt i vår moderna värld som är full av Internet och Google... och ja, jag vet inte vad.

PS. Om jag verkligen gav mig av på äventyr, så där spontant och härligt, en vacker dag då skulle mitt äventyrsgäng se ut så här:

Marie Curie: Den smarta, logiska men som ändå tycker det är viktigt att följa sitt hjärta.
Nikola Tesla: Har också, som Curie, rollen som snilleblixt i gänget men till skillnad från Curie lär sig Tesla att älska livet under äventyrets gång. Curie älskar redan livet eftersom hon är polsk och fransk.
Snusmumriken: Han... han ska bara vara där och spela munspel. Kan dessutom ha ansvaret för att vi alltid har med oss en kaffekokare.
Peter Lorre: Han ska väcka mig på morgonen genom att milt väsa Johnny... Johnny... i mitt öra. (Alternativt: "I conquered science! Why can't I conquer love!?!" och eftersom klockan är fem på morgonen kommer jag fräsa ilsket "Hur i helvete ska jag kunna veta det!?!")
Och så den här tjejen:

Öm... wow. Märker nu att... att jag lagt ner lite, lite för mycket tankeverksamhet på det här. Börjar misstänka att lite mindre fritid bara skulle vara nytttigt för mig.

Inga kommentarer: