fredag 12 oktober 2012

Jag gillar att skaffa nytt smink men jag haaaaaatar att köpa det.

Vet inte varför men jag blir så himla nervös när jag är i en affär och måste avsölja att jag inte är expert på mineralpuderrougekrämer.

Som om det hade förväntats av mig att föddas med den här kunskapen. Att varje ung kvinna som går igenom sin bat mitzva måste välja vilken typ av foundation som passar bäst till hennes t-zon inna hon räknas som en riktig kvinna.

Misstänker att det är ytterst få som förväntar sig det här av mig men vad hjälper det?

Så wish me luck nu när jag ger mig ut för att skaffa rätt smink till när jag ska vara Audrey Hepburn-inspirerad beatnik på femtiotalsfest nästa helg.

- Persikoaktig rouge tänker jag mig.

- Läppstift med matt röd färg.

- Eyeliner. Som jag inte haft på år och dar. Får öva att måla det då jag uppenbarligen har asymmetriska ögonlock(?)

- Plus, inte smink men, svart polotröja. Det här kanske blir det svåraste. Jag minns inte när jag sist bar en polo. Kan jag bära polo? Är den en grej jag kan klara av?

Tror jag kommer att bli så himla bra i min beatnikoutfit. Håller dessutom på att träna in cooola ord som eyeballin' a doll, having a gas, we are going to have a blast, you cool cats, what's upp daddy-o, if you dig it you're cooking osv.

Inga kommentarer: