tisdag 9 oktober 2012

Jag har ätit så sjukt mycket goda kakor idag. Det är för att idag var det Anna Gulds födelsedag. Hon bjöd på födelsedagsfika där det fanns nio sorters kakor vilket är mer än sju sorters kakor därför kan man inte längre påstå att det var bättre förr.

Fast sen hände något sjukt. Jossan tog på sig en hätta och matchande öm... en sorts särk?

En mumu?

Och sen gjorde hon en till kaka. Summa summarum: Det bjöds på tio sorters kakor.

VAD ÄR DET HÄR FÖR UNDEBAR VÄRLD VI LEVER I!!?!?!??!?!?!

Därefter följde ett fika som pågick i en evighet. Har i princip fikat från halv tre fram till nu. Romarna trodde att de visste vad dekadens var men i jämförelse med den hedonism vi ägnade oss åt för att ära denna underbara Anna Guld var romarna rena rama nykterister på stram diet.

Ååååhhhh... när jag tänker på antikens romare vill jag bara skälla ut dem för att de utförde sin dekadens så halvhjärtat. Se på oss, skulle jag sagt till dem, och mölat in en toscamuffin i gapet samtidigt som jag hånskratta.

...

Vid närmare eftertanke skulle jag kanske inte göra precis så men... jag vet inte riktigt vad jag ville säga med den där osmickrande bilden.

Kanske är jag fortfarande smula sockerstinn efter dagens fikamarathon.

När jag kom hem hade jag en sådan craving efter grönsaker att jag mölade i mig ett helt träd broccoli som låg i kylskåpet... nej, det gjorde jag inte heller.

Gudars, i vanliga fall brukar jag hitta på en hel del men det börjar spåra ur.

Det går loksom åt pipan.

...

Ok. Ska nog försöka sova nu.

Hur det nu ska gå till när jag ätit så mycket sött och umgåtts med så mycket sött folk på en enda dag.

This one goes out to you, Anna Guld. För att du alltid tagit hand om fjunnhåriga panikskallar.

1 kommentar:

anna guld sa...

<3 <3 <3