fredag 18 december 2009

Falafel och livsnjutare

Jag: Sara, det är okej om du spiller falafel i sängen men det vore bra om du inte gjorde det... mest för vår egen skull.
Sara: ... okej, jag ska inte anstränga mig för att spilla i sängen.
Jag: Bra. *spiller falafel i sängen*

I början av poesipubrundan:
Jag: Titta! Det finns barn inne på puben!
Herr A: Va?! *rycker till* Han är nog en sån där smart unge som kommer in på universitetet när han är tio.
Jag: Ja, han är nog isolerad av sin smarthet. Se, hans familj sitter vid ett annat bord men han äter sitt nachotallrik för sig själv.
Herr A: Som han äter dem!
Jag: Han äter dem som en livsnjutare. Bara skyfflar i sig dem och stirrar drömskt upp i taket och tänker... tänker på något jättesmart.
Herr A: Han tänker säkert på en dikt av... av...
Jag: Goethe!
Herr A: Ja! En dikt av Goethe som handlar om en solnedgång.
Jag: Och så tänker han: "så är jag just nu"!
Herr A: Precis så.
Jag: ... vi måste ta med honom på vår pubrunda.
Herr A: Jag vet inte riktigt. Vad är straffet för kidnappning?
Jag: Vi får helt enkelt förklara för polisen att vi ville lära honom att dricka.
Herr A: Intressant att det här är sånt du för får dig innan du ens druckit ett glas vin.

Bit av vår dikt "Kakafonikatedralen":
När vi gifter oss ska vi gifta oss i kakafonikatedralen;
En söndagsutflykt

Inga kommentarer: