onsdag 23 december 2009

Julmusik: Der Trommelmann med Jimi Hendrix. There's nothing like it. Förutom Marlene Dietrich kanske.
Julfilm: Tokyo Godfathers och Little Shop of Horrors

Har varit supereffektiv idag. Tjatat på brodern att han ska städa. Gjort apelsinpinjekakor och leverpastej (Just det! Inälvsmat!) Det finns ingen hejd.

Känns superbt att vara hemma i Gävle igen. Pappa verkade också glad. Han visade mig en fotoserie han gjort: Flanellgardin och Vind samt Fransk Solstol och Vind ("Se hur ljuset bryter igenom lövverket! Impressionism!")
Dessutom visade han mig alla små finurligheter han hittat på Jakobs mobil. Den kunde tracka honom då han gick med mamma till jobbet via satelliter samtidigt som den mäta hastigheten.
Far: På den här grafen kan man exakt se när jag stod still vid ett rödljus!
Jag: Varför skulle du någonsin vilja veta allt det här?
Far: ... vem skulle inte vilja veta det!?!
Han har även bakat pepperkakor (Just like farmor used to make 'em) och gjort sin första kaka. Känner mig stolt.

Igår var jag och drack glögg ur muminkoppar hos Nilsson och fick lära mig att ormen inte alls hade några ben i början av bibeln. Se där...

Inga kommentarer: