onsdag 23 december 2009

Här är det julkaos. Eller kanske... inte. Mamma kom hem från jobbet och öppnade en burk med saffransskorpor framför näsan på mig. Mums, sa jag och sträckte ut en hand för att girigt rafsa åt mig en skorpa likt örnen rafsade åt sig Prometheus organ. Då stänger hon locket och säger argt: "Inte nu!" och går. Får man verkligen göra så? Testa en dotters tålamod på detta vis? Usch.

Pappa sitter mitt emot mig och bakar pepparkakor. Citat: "Mor har köpt Gröna Kulor till julen och dem är slut innan julen har börjat. Det är som när Far köper brännvin och det är slut innan julen börjar." Öm... ja...
Jag hjälper pappa att baka pepparkakor. Genom att dokumentera hans arbete samtidigt som jag dricker ihjäl mig på must och äter lite för mycket pepparkaksdeg. Hanna Hjälper Till! (Aaaaahhhh! Spring för livet allesammans!)

Inga kommentarer: