söndag 20 maj 2012

Ärligt talat tror jag inte att det finns något som är mer perfekt än glass.

Det finns över 52 smaker på glass. ÖVER 52 SMAKER! Det är en hel del smaker. Kan den mänskliga tungan ens hantera 52 olika smaker? Jag vet inte men jag är beredd att ta reda på det. För vetenskapen och mänsklighetens skull.

Hur mätt man än är kan man alltid äta glass. Det är som om den mänskliga magen är ett svart hål när det kommer till glass. Det finns ingen hejd. Ingen hejd alls. Hejden tog sig hatt och tackade för sig, gick ut och tog sig ett glass på den lokala, pittoreska puben när glassen gjorde entré som efterrätt.

Man kan äta glass på olika sätt. Som tårta, som bomb, som drink, i nyponsoppa, i en strut, i en bägare i en elegant dessertskål med fot eller om du befinner dig i en amerikansk film och precis gjort slut; direkt ur kartongen.

Idag har jag gjort glass.

Låt det sjunka in.

Det här är fantastiskt. Fantastiskt.

Jag studerade glassen olika beståndsdelar och jag vispade, blandade och NU HAR JAG GJORT CHOKLADGLASS!

Det måste vara så här det känns att vara en kosmisk varelse som kan plocka isär universum, studera dess minsta beståndsdelar tills man förstår vad det är som får Alltet att ticka och sen sätta ihop universum igen.

Precis så här måste det vara.

För jag har gjort glass och glass är Perfektion.

Inga kommentarer: