måndag 21 maj 2012

Tänk om...

... jag råkade installera en bloggerapp på min telefon så alla mina tankar kan hamna här i ofiltrerat tillstånd?

Tänk om jag precis insett att anledningen till att Ophelia och Hamlet har en hemsökt glassbar i ett avsnitt är för att alla gillar glass, därför är det ett säkert kort för att vinna folkets hjärtan så att Hamlet kan vinna den danska tronen?

Tänk om Hamlet tror att det är hans pappa som hemsöker deras glassbar och skrämmer bort kunderna. Stackars Hamlet tror att det är för att pappan inte litar på att Hamlet är mogen nog för att äga en glassbar och styra ett land.

Tänk om det visar sig att spöket var gamla gubben Johnsson som klätt ut sig i självlysande tyg o mask. Hamlets pappa ger honom en kram och sen går de ut för att spela spökboll.

Tänk om Claudius låg bakom alltihop. Han skulle ha kommit undan med det också om det inte vore för Hamlets galna flickvän.

Tänk om Ophelia övertala Hamlet att starta en glassbar för att hon behövde en anledning att...

Tänk om jag inte vet hur jag ska avsluta det här.

Tänk om jag precis utsatt er för min Shakespearesfanfiction...

Tänk om...

Inga kommentarer: