måndag 28 maj 2012

Ding dong

Godafton, mina damer och herrar.

(det är bara jag här... )


Detta är din Kapten som talar. Jag vill ta tillfället i akt och tacka er för att dig valt att flyga den hittills 23 år långa resan med just Passion Air. Vi vet att du inte har något annat val och det gör oss glada att du har gett upp och bara njuter av resan med alla features vi har att erbjuda.

(är det här ett bra tillfälle att påpeka att jordnötterna inte är jordnötter lika mycket som det är små, små bitar av kartong?)

Om jag får be er att se ut genom höger och vänster fönster kan ni se det strålande molnhavet och det faktum att vi fortfarande har både vingarna samt motorerna kvar.

(äh... )

Ja, kära passagerare... jag är minst lika förvånad som ni.

Det har varit en turbulent resa. En knäckt näsa här, ett brutet käckben där... ett par nervsammanbrott hit och dit. Så mycket panik o melodrama pga anledningar. Så många anledningar.

Trots det har i alla fall jag varit glad att - ÅH GUD DET ÄR NÅGOT PÅ VINGEN! DET ÄR NÅGOT PÅ VINGEN!!!!

(AAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!)

Haha... lite flygplanshumor blandat med popkulturreferens.

Luta dig tillbaka, använd dig av vårt digra filmbibliotek.

(och med digert menas alltså the breakfast club och arsenic and old lace... )

Har ätit sushi, fått blommor och bubbligt vin.

Är nöjd.

Ännu ett år närmare slutdestinationen som kan vara allt från Hades till Nifelheim.

(och här kommer melodramat... )

Det är ju ändå jag såatteh...

Inga kommentarer: