torsdag 25 februari 2010

Bokrea? Done and done som man säger i staterna.
Resultat:
Gösta Berglings Saga av Hon Där På Tjugan
Doktor Glas

Nu ska jag väl äntligen lära mig vem som skrivit vad. Av någon anledning får jag för mig att Doktor Glas är skriven av Lagerlöf och Gösta Berglings Saga är skriven av Söderberg. Tror att det är för att båda titlarna innehåller bokstaven G.

Samt:
Drottningens Juvelsmycke eftersom jag tror att den ska läsa den på litteraturen i höst men om inte så verkar det vara en intressant bok.

Jag inhandlade även en en engelsk-svensk/svensk-engelsk och en svensk synonymordbok.

Övrigt:
Imorgon skall det spelas in radioteater. Vi fick positiv feedback så jag tror att det kommer gå bra. En riktigt stolt över vårt lilla verk som kom till genom fniss och kladdkaka. Dessutom får jag nu ett tillfälle att tvinga alla att lyssna på Marilyn Monroes Teach me Tiger vilket går ut på att Marilyn Monroe under 2:20 minuter försöker älska med ditt öra. Den låten är umf!

Inga kommentarer: