fredag 12 februari 2010

Nobel Girls About Town

Frukost-fika på Café Linné idag med Mor min innan hon åkte vidare till Stockholm för att bada turkiskt bad med sin gal pals. Vi hann även med att titta in i ett par inredningsbutiker och vi fick både lite ha-begär men stod emot frestelsen. Efter det hade vi sushi-lunch. De hade stört god sushi i Saluhallen med generösa bitar. Är mätt nu (och för evigt... who am I kidding, kommer att bli hungrig som en varg innan du kan säga "Bulgarien verkar vara ett land som är lite up and about")

Igår var jag hemma hos Fröken Hatt (Inte Under Jorden) och vi såg på Tråkig Teve aka Riget II. Blev inte överraskad av att det hela slutade men en otroligt jobbig cliffhanger. Drabbades av Lostalgia (När man upptäcker något otroligt coolt, älskar det men sedan inser att bandet har splittrats, att serien lagts ner eller att författaren helt enkelt inte orkar avsluta historien).
Hur som helst var det super med fredagsmys på en torsdag. Vi drack Cosmopolitans och åt nudlar.

Nu sitter jag och skriver om en novell... har fastnat lite och inledningen består just nu endast av en mening: Det här kommer att utspela sig imorgon och där du bor. Det utspelade sig även igår, i Västtyskland, precis efter kriget............... eller!?!? Skriv om, skriv lite bättre.

Nästa vecka ska jag se denna film A Serious Man. Dagens Nyheter beskrev den som bröderna Coens alldeles egna Sjunde Inseglet. Har hajpat upp den lite grann för mig själv men hoppas och tror nästan inte att jag kommer att bli besviken. Jag menar, den sämsta Coenfilm jag sett var Burn After Reading och den var fortfarande en bra film.

Inga kommentarer: