torsdag 18 februari 2010

Det här var kul men vi behöver inte göra det igen

Hade debatt idag och... låt oss säga så här, det kunde ha gått bättre men, för att vara lite klyschig, så lärde jag mig åtminstone något. Man blir aldrig sämre av att göra en dålig debatt försöker jag trösta mig med. Jag kom ut ur striden som en bättre människa.
Och ett totalt misslyckande var det faktiskt inte. Killen jag debatterade mot hade ett kroppsspråk som många uppfattade som ohyfsat och osympatiskt och jag därmed fick en liten moralisk vinst eftersom han betedde sig som Jan Guillou.
Efteråt kom en tjej i klassen fram och gav mig en kram och sa: "Hanna, jag höll inte med det du debatterade för men jag ville hela tiden gå fram och slå till honom."
Jag: Det var bara lite hemskt. Nu ska jag *snyft* gå o *snyft, snyft* köpa en buh-buu-blazer!
Hon: Ja det ska du.
Fick en till kram. Mwahaha! The Passion vet vet hur man vänder en förlust till sin fördel.

Under lunchrasten bevisade läraren återigen att han är "skoj, skoj". Han kom förbi för att diskutera handledningsschemat och när han är på väg bort till ett annatbord råkar jag tappa lite av min lunch på golvet och utropar förskräckt: Åh nej! Jag kastar pasta!
Lärare vänder sig om och tittar på mig och snubblar då över en stol.
Han: Jag snubblar över en stol och du kastar pasta! Det är kaos! Kaos!

Inga kommentarer: